Over B-GRIP

Peter Keppels heeft in zijn 20 jaar ervaring als merkengemachtigde gemerkt, dat de behoefte aan hulp en advies van elk bedrijf verschillend is als het om merken en merkenbescherming gaat. Hij heeft zeer verschillende bedrijven bijgestaan bij het ontwikkelen en beschermen van hun merken en merkenportefeuille.

Wat hem het meeste opvalt, is dat bedrijven te incidenteel met deze materie bezig zijn om een goed gefundeerde beslissing te kunnen maken.Verder wordt er door externe adviseurs te vaak een eenzijdig advies gegeven, waarbij het belang van de klant uit het oog wordt verloren. Door gebrek aan kennis en begrip aan beide zijden, worden te vaak foute beslissingen genomen.

Deze constatering is ook de basis voor de naam B-GRIP geweest. Het staat voor meer ‘begrip’ voor de klant en de materie rondom merken, maar zeker ook voor meer grip op merken of brands. Daarom is B-GRIP gebrand op merken en ziet in uw merken een bron van waarde. Voor meer informatie of een vrijblijvend introductie gesprek, mail naar info@b-grip.nl.

Peter Keppels wil enerzijds meer betrokken zijn bij bedrijven, waardoor hij meer kennis heeft van deze bedrijven. Verder heeft hij door de jaren heen een specifieke combinatie van kennis en kunde vergaard, waarbij zowel de marketing kant (branding) als ook de juridische kant van merken aan de orde komen. Zo kan hij een probleem van verschillende kanten belichten en beoordelen in het belang van de klant. Zo kijkt hij bijvoorbeeld niet alleen of en hoe een merk of model beschermd moet worden, maar of het ook zinvol is voor de onderneming of het past binnen de strategie. Hij kan tevens helpen de doelstellingen te bepalen en de passende strategie er bij op te stellen. Het behoort ook tot de mogelijkheden om meer praktische hulp te bieden, zoals beschikbaarheidsonderzoeken, merkaudits, merkregistraties, bemiddeling bij conflicten en huisstijl bewaking.